Alle fakturaer til Herning Kommune skal sendes elektronisk. Se her, hvordan du gør.
Hvad kan jeg hjælpe dig med?
Alle fakturaer til Herning Kommune skal sendes elektronisk. Se her, hvordan du gør.
NemHandel gør det muligt at sende faktura direkte over internettet. Du kan gratis sende elektroniske fakturaer ved hjælp af NemHandel til alle offentlige myndigheder og institutioner.
Der flere muligheder at sende en faktura med NemHandel:
Hvis dit økonomisystem både kan skabe og sende NemHandel-fakturaer, er du klar til NemHandel. Spørg din systemleverandør, hvordan du kommer i gang.
Har du et økonomisystem, som kan skabe NemHandelsfakturaer, men ikke har indbygget forsendelse, kan du blandt andet bruge Nemhandelsprogrammet til at sende fakturaen til os. Det er gratis.
Har du ikke et økonomisystem, kan du sende NemHandelsfaktura via fakturaportaler på internettet. Nogle indtastningsportaler er gratis, mens andre tager et gebyr for deres service.
Benyt eventuelt den gratis fakturablanket under selvbetjening.
I forbindelse med sagsbehandling, hvor Herning kommune modtager fakturaer, vil fakturaoplysningerne blive behandlet i et system, hvor der anvendes AI for at automatisere konteringsprocessen.
Rådhuset
Torvet 5
7400 Herning
Tlf.: 96 28 28 28
@: kommunen@herning.dk
Vi anbefaler brug af sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.